Den store strandryddedagen onsdag 4.mai 17.00

Bli med å holde Midt-Norge rent!

April står for døren, og Innherred Renovasjon vil gjerne gi dere et lite tips til aktivitet når våren nå kommer for fullt! Vi vet at mange skoleklasser, turfolk, miljøentusiaster, klubber, vennegjenger og lag og foreninger har det som tradisjon å rydde nærområdene sine for søppel om våren. Takket være dere har store mengder søppel hvert år blitt fjernet fra naturen. Nå håper vi dere også i år vil være med å rydde!

Renovasjonsselskapene i Midt-Norge har samlet kreftene for en felles strandryddeaksjon. Men vi trenger deres hjelp! Vi ser etter små og store hender over hele landsdelen som kan være med å rydde strendene våre. Hvis dere rydder, så henter vi avfallet. Dere får utdelt gratis sekker av oss ved våre gjenbrukstorg.

Ryddelaget/ryddepersonen blir med i konkurransen om å bli «Årets Strandrydder» med en premie på 10 000 kroner! Det blir også fotokonkurranser der beste strandryddebilde kåres.

Hvordan rydde?

Det er enkelt: bestem dere for en dag dere vil rydde, kom til oss og få utdelt gratis sekker, rydd en strand! Etterpå henter vi sekkene på avtalt sted.

Håper det er mange som kan tenke seg å bidra til at strendene våre blir renere.

Her er en link som omhandler strandryddedagen - http://www.sarpsborg24.no/7-mai-er-den-store-strandryddedagen/

I Leksvika har vi bestemt at strandryddedagen skal finne sted onsdag 4.mai. Oppmøte klokka 1700 ved parkeringsplassen i småbåthavna. Vi tenker i utgangspunktet å rydde fra "lisjleiret", til "volla". Det er i hovedsak plastikk som skal fjernes og ryddes bort. De som har henger tilgjengelig oppfordres til å ta med seg den. Alle er hjertelige velkomne til å delta, så ta med venner, famile, barn og unge. Møt opp og gjør miljøet en tjeneste! Jo flere vi er, jo raskere får vi ryddet, så spre budskapet. Vel møtt

5. nov, 2015
Ekstraordinært årsmøte - innkalling
Tid: torsdag 19.nov 2015 kl. 1900
Sted: Harrys Spiseri

Dagsorden: Bygging av ny slipp – vurdering av anbud.

Sakliste.
1 Godkjenning av innkalling.
2 Valg av møteleder, sekretær og 2 medlemmer til å skrive under protokoll.
3 Hovedsak: Bygging av ny slipp. Styret har bedt om anbud på jobben, da den er vurdert som alt for stor til et dugnadsprosjekt. Dette medfører en sprekk i oppsatt budsjett.
Fire anbud er kommet på graving og betongarbeid ved slippen:
• Nordisk Sprøytebetong Midt-Norge AS
• Pallin AS
• Belling Maskin AS
• Storm Grunnarbeid
Styret ønsker i samråd med det ekstraordinære årsmøtet å ta stilling til de innkomne anbudene.

Det vil bli enkel servering på møtet.

Mvh Styret i Leksvik Båtforening,
Åsmund Lerstad (formann).

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no