Velkommen til Leksvik gjestehavn!

Bruk av gjestehavna:

Overnatting/ opphold over 4 timer: kr 150 inkl.strøm, kr 100 uten strøm.

Gjestehavnsavgift legges i kassen  ved landgangen.

Vann finnes på brygga i sommersesongen.  Strøm kan benyttes fra ulåste strømpullerter på gjestebrygga.

For tiden (sommer 2015) har vi dårlige/manglende toalettforhold ved gjestebrygga, men i åpningstiden kan toalett benyttes inne på gatekjøkkenet.  Ta evt. kontakt med tilsysnsmann for havna for tilgang til toaletthuset (ved fastbrygga på motsatt side).

Gjestesykler kan lånes ved gjestebrygga, den ene med tilhenger for varetransport.

Butikk, apotek og post i butikk finnes i sentrumsområdet. (Følg Strandvegen til Stasjon, ca 1km østover, se kart)

Grunnforhold: Tidvis noe grunnt for dypgående mer enn 1,5m, men stort sett grei sandbunn i det meste av havna. Vær obs på kabler og en frittliggende steingrunne midt i havnebassenget, skrått ut fra dieselbrygga mot midten av bassenget (se bilde under). Dypgående småbåter kan berøre denne ved lavvann,  men unngås ved å holde godt mot gjestebrygga.   Bruk ekkoloddet aktivt, og ta de nødvendige forsiktighetshensyn ut fra båtens beskaffenhet og dypgående. Best dybde for gjestebåter ytterst ved gjestepiren.

Vi oppfordrer til slutt alle brukere av Leksvik gjestehavn til å utvise alminnelig hensyn til omkringliggende båter, og til omgivelser, natur og miljø forøvrig.

Ved spørsmål, ta kontakt med tilsynsmann for havna:  Øyvind Ruud (926 00 735)

Bruk gjerne Gjesteboka, eller send tips og Kommentarer direkte inn til styret via hjemmesiden vår!

www.leksvik-batforening.no

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160